skip to Main Content

Κυριακή Γ’ Ματθαίου και χειροθεσία νέου Οικονόμου στην ενορία Δερύνειας

Την Κυριακή, 3 Ιουλίου 2022, ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ. Βασίλειος, χοροστάτησε της ακολουθίας του Όρθρου και προέστη της Θείας Λειτουργίας στον περικαλλή Ιερό Ναό των Αγίων Πάντων στη Δερύνεια, συνεπικουρούμενος από τους αιδ/τους Πρωτ. Τρύφωνα Παπαγιάννη, Φωκά Χατζηλοΐζή, Πρεσβ. Ανδρέα Κυριάκου, Νικόλαο Παπαντωνίου και τον Διάκονο Επιφάνιο Παπαντωνίου.

Στον εμπνευσμένο θεολογικό λόγο του ο Μητροπολίτης Βασίλειος και λαμβάνοντας αφορμή από το ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας, το οποίο αποτελεί ένα μικρό τμήμα της επί του Όρους ομιλίας του Ιησού Χριστού (Μτθ. κεφ. 5-7), ανέφερε πως η ομιλία αυτή καθιερώνει τον νέο τρόπο ζωής των ανθρώπων και αποτελεί το «σύνταγμα» σύμφωνα με το οποίο ο καθένας ζει και συμπεριφέρεται μέσα στην Εκκλησία ως πιστός ακόλουθος του Ιησού Χριστού.

Το απόσπασμα της σημερινής περικοπής αποτελεί μια ερμηνευτική ορισμένων από τα αιτήματα της Κυριακής προσευχής που απευθύνει ο άνθρωπος καθημερινά προς τον Θεό Πατέρα μας.

Με τη δημιουργία του ανθρώπου, άπαξ, ο Θεός τον τοποθέτησε μέσα στον παράδεισο, δίνοντάς του δυνατότητα να έχει όλα τα απαιτούμενα για να μπορεί να ζήσει, θέτοντας μια εντολή την οποία όμως ο άνθρωπος εν τέλει παρέβηκε: να μη φάγει από το δένδρο της γνώσεως του καλού και του κακού. Ο κόσμος στον οποίο ζούμε αποτελεί το σπίτι μας, πρόσθεσε. Από εδώ ξεκινά η έννοια της «οικολογίας» και φαίνεται η ευθύνη που έχουμε έναντι του φυσικού περιβάλλοντος, να το φυλάσσουμε και όχι να το καταστρέφουμε.

Κάνοντας μια σύγκριση με το φυσικό στοιχείο, τη δημιουργία του Θεού, δεν πρέπει σύμφωνα με τους λόγους του Κυρίου να έχουμε την αγωνία του «τι θα φάμε, τι θα πιούμε, θα ντυθούμε», ν’ αποθέτουμε την ελπίδα μας και να έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στην πρόνοια του Θεού. Μέσα απ’ αυτή, θα μπορέσουμε κι εμείς ν’ αντιμετωπίσουμε τις οποιεσδήποτε καταστάσεις που βιώνουμε στη ζωή μας.

Συνεχίζοντας, στάθηκε στην ερμηνευτική του ιερού Χρυσοστόμου για τη συγκεκριμένη περικοπή, ο οποίος μας λέει πως ο Θεός έδειξε την πρόνοια του για πολύ υψηλότερα πράγματα: i) δημιούργησε τον άνθρωπο, ii) ανέδειξε τους προφήτες για να διδάξουν πως πρέπει να εφαρμόζεται το θέλημα του Θεού από τους ανθρώπους, iii) επέλεξε την Παναγία για να υπηρετήσει το σχέδιο της Θείας Οικονομίας για τη σωτηρία του ανθρώπου.

Μέσα στην Αγία Γραφή συμπλήρωσε, υπάρχουν δύο αντίθετα παραδείγματα: η ερμηνεία του ονείρου του Φαραώ από τον Ιωσήφ, ο οποίος έπειτα ορίστηκε διαχειριστής της εσοδείας την οποία και συγκέντρωσε για το καλό όλο. Το αντίθετο παράδειγμα είναι η παραβολή του Ιησού Χριστού για την απληστία του άφρονος πλουσίου (Λκ. 12:16-21). Ο απόλυτος εγωϊσμός. Όλα δικά μου, τίποτα για τους άλλους. Όμως η δικαιοκρισία του Θεού, είχε άλλη τροπή.

Στις μέρες τις οποίες διανύουμε ανέφερε ο λόγιος Ιεράρχης, όπως εναγωνίως διερωτόμαστε τι θα γίνει με τον πόλεμο που συμβαίνει στην Ουκρανία, τι θα γίνει με τη συνεπακόλουθη αύξηση των αγαθών πρώτης ανάγκης, των καυσίμων κλπ. «Έχουμε την έγνοια και βεβαίως, πρέπει να την έχουμε» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ζούμε στην Κύπρο, μια ευλογημένη γη και υπήρξαν χρόνοι όπου η πατρίδα μας βρισκόταν στο απόγειο έχοντας τη δυνατότητα να τρέφει το λαό με τις επιτόπιες παραγωγές. Σήμερα όμως, ένεκα της παγκοσμιοποίησης, έχουμε εξαρτηθεί παντού και σε όλα από τις ξένες αγορές.

Απηύθυνε κάλεσμα στους αρμόδιους φορείς, να εξεύρουν τρόπους, πως αυτά που αποτελούν την βασική τροφή των ανθρώπων της Κύπρου, να μπορούμε να τα εξασφαλίσουμε, καθ’ ότι η Κύπρος έχει τη δυνατότητα, είναι καρποφόρα γη, να απεξαρτηθούμε και ανεξαρτητοποιηθούμε επιτέλους από τις εισαγωγές και εξαρτήσεις που έχουμε.

Για να μπορέσει να επιβιώσει αυτός ο τόπος επεσήμανε και να μην υπάρχουν άνθρωποι που δυστυχούν γιατί τους λείπει η δυνατότητα ν’ αγοράζουν τα ακριβά προϊόντα των ξένων χωρών, ενώ έχουμε τη δυνατότητα να «οργώσουμε το δικό μας αμπέλι» να δούμε ποια επιτέλους πρέπει να είναι η πορεία αυτού του τόπου ν’ αντιμετωπίσει τις οποιεσδήποτε δυσκολίες, πάντοτε με την βοήθεια και την πρόνοια του Θεού, συμπλήρωσε καταληκτικά

Πριν την απόλυση, ο Πανιερώτατος ανακοίνωσε προς το εκκλησίασμα την απόφασή του να απονείμει το οφφίκιο του Οικονόμου στον ιερατικώς προϊστάμενο του ιερού ναού, Πρεσβύτερο Ανδρέα Κυριάκου, εξαίροντας το φρόνημα, την αφοσίωση και τον ζήλο με τον οποίο διακονεί την ενορία την οποία του «ενεπιστεύθη» ο επίσκοπός του, τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Αυτό συμπλήρωσε σημαίνει για τον ίδιο την προσαύξηση της συνείδησης ότι, πρέπει να προσφέρει ακόμα περισσότερα και ευχήθηκε η χάρις του Θεού να τον ενδυναμώνει στο έργο του. Χειροθέτησε επίσης σε αναγνώστες, τρεις νέους που διακονούν στον ιερό ναό και το ιερό αναλόγιο.

©®pndiaconia.imc.│Μαρίνος Πέτρου Απαγορεύεται ρητά η χρήση, αναπαραγωγή ή αναδημοσίευσή της παρούσης, ολική ή μερική, χωρίς να έχει χορηγηθεί άδεια από τον συντάκτη.

 

Back To Top